علم داده و آینده ابزارهای تجسم
داده ها نحوه نتیجه گیری ما را در مورد جهان تغییر می دهد، تجسم داده ها به ما کمک می کند تا داده ها را بهتر درک کنیم.
اهمیت تجسم در دنیای داده های بزرگ به سرعت در حال افزایش است. کسبوکارها دیگر نمیتوانند بدون نمودار و داشبورد در زرادخانه خود کار کنند، زیرا برای ارائه و درک اطلاعات پیچیده بسیار مفید هستند. تمام فناوری اطراف ما، و به ویژه دستگاه های تلفن همراه، به منابع داده تبدیل شده اند که روش جمع آوری و خرد کردن اعداد سازمان ها را با هدف ایجاد بینش های عملی تغییر داده است. بهترین راه برای انسان ها برای درک داده های پیچیده از طریق بینایی است، بنابراین در این پست، نگاهی به روند تجسم داده ها در سال 2021 و پس از آن خواهیم داشت که به شما کمک می کند بیشترین بهره را از تجزیه و تحلیل خود ببرید.
طبق Power BI، یکی از پیشروترین برنامههای تجسم دادهها، سازمانهایی که از این نوع ابزارها استفاده میکنند، 28 درصد بیشتر از سازمانهایی که به گزارشهای سنتیتر متکی هستند، اطلاعات مرتبط را کشف میکنند.
از سوی دیگر، یک مطالعه توسط دانشکده بازرگانی وارتون نشان داد که تجسم دادههای کارآمد میتواند جلسات را تا 24 درصد کوتاه کند و صادق باشیم – هیچکس یک جلسه طولانی را دوست ندارد.
روند رو به رشد کسبوکارها که شروع به تجسم دادههای خود میکنند، باعث میشود ابزارها و تکنیکهای جدید اغلب ظاهر شوند. تحلیلگران داده از آنها استفاده می کنند تا بیشتر از هر زمان دیگری پیش بروند و تا جایی که ممکن است معنی و ارزش را فشرده کنند.
تجسم داده ها
در اصل، کاری که تجسم انجام می دهد این است که داده های مختلف را به شکلی جمع آوری می کند که به راحتی قابل خواندن و تفسیر باشد. این در مورد رمزگذاری اطلاعات به سبک بصری است، معمولاً از طریق ابزارهای ارائه شده توسط ابزارهای تجسم داده. این فرآیند چیزی را که در غیر این صورت ممکن است مجموعهای از اعداد غیرقابل درک باشد را به چیزی تبدیل میکند که مردم بیشتر با آن آشنا هستند و در یک نگاه قادر به درک آن هستند.
تجسم داده ها در علم داده به چند دلیل مهم است
در بیشتر اصطلاحات اساسی، تجسم روشی منظم برای تعیین و درک الگوها در داده ها از طریق نمودارها، نمودارها و سایر قالب های مختلف ارائه می دهد.
مغز انسان در پردازش این اشکال بصری بسیار ماهرتر از هر داده خام و بدون ساختار است. صفحات گسترده و گزارش ها در انتقال پیام کارآمد نیستند.
وقتی به درستی انجام شود، تجسم به شما در موارد زیر کمک می کند:
- شناسایی مناطقی که نیاز به بهبود دارند
- تعیین اینکه کدام عوامل بیشترین تأثیر را بر نتایج دارند
- درک نحوه بهترین توزیع محصولات
- پیش بینی حجم فروش
- و بسیاری از جنبه های دیگر خاص برای طاقچه شما
داستان های داده
طبق برآورد گارتنر، داستانهای داده به شکل بصری تا سال 2025 محبوبترین روش مصرف تجزیه و تحلیل خواهد بود.
این واقعاً نباید تعجبآور باشد، زیرا داستانگویی از سپیده دم در میان انسانها رایج بوده است. این برای ما طبیعی است که به خوبی به آن پاسخ دهیم. و آنچه که داستان سرایی داده انجام می دهد این است که در واقع داستانی از فرآیند پیچیده ای را که در سازمان شما اتفاق می افتد به شما می گوید.
تجسم داده ها در زمان واقعی
فناوری ابری این امکان را برای سازمانها فراهم میکند که دادهها را در زمان واقعی از منابع مختلف مشاهده کنند.
به طور سنتی، بسیاری از کسبوکارها به گزارشهای ماهانه یا فصلی متکی بودند که خطر منسوخ شدن دادهها را تا زمان انتشار سند حفظ میکرد. با این حال، اکنون مدیران می توانند به تجسم داده ها در زمان واقعی بپردازند تا تصویر واضحی از آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد به دست آورند، بنابراین می توانند به هر خطر احتمالی بسیار سریعتر واکنش نشان دهند.
تجسم داده های رسانه های اجتماعی
روند دیگری که در زمان آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد، مشاغلی است که سعی می کنند از تجسم داده ها برای برقراری ارتباط با کاربران و مشتریان خود در کانال های رسانه های اجتماعی استفاده کنند.
حتی اگر میزان مشخصی از خطر ناشی از این واقعیت وجود دارد که همه کاربران در خواندن فرمتهای تجسم مختلف مهارت ندارند، مطمئناً میتوان به آنها راهنمایی کرد و در طول زمان در آن بهتر شدند. در پایان روز، این موضوع چیز جدیدی نخواهد بود، فقط موضوع محبوبیت بیشتر داده های بصری است.
اینفوگرافیک ویدیویی
ویدئو به عنوان رسانه ای برای مصرف محتوای مبتنی بر داده، رشد چشمگیری داشته است.
در برخی موارد، متن و نمودارها به تنهایی برای ترسیم یک تصویر کامل ناکافی هستند. تجسم پیشرفته در قالب ویدئو مصرف اطلاعات را سرگرم کننده تر می کند و درک پیام اصلی را بیشتر بهبود می بخشد.
در حال حاضر، اینفوگرافیک های ویدیویی فرمت محبوبی برای ارائه داده های مربوط به بیماری همه گیر کووید-19 بوده است. این یک استراتژی موثر برای ساختن اطلاعات به راحتی برای طیف گسترده ای از مخاطبان بوده است.
خدمات ابری ترکیبی و مدیریت داده
استفاده از محاسبات ابری برای اهداف علم داده یک روش رایج در قرن بیست و یکم بوده است. اکنون، روندی که ما شاهد آن خواهیم بود، ظهور سرویسهای ترکیبی است که به سازمانها اجازه میدهد تا ابرهای خصوصی خود را با ابرهای عمومی متصل کنند تا یک چارچوب واحد ایجاد کنند.
این کار با هدف داشتن یک محیط امن انجام می شود که در آن سازمان ها قادر به پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها و سپس ارائه آن در قالب تصویری مربوطه خواهند بود.
AR و VR
هم واقعیت افزوده و هم واقعیت مجازی بسیاری از صنایع را متحول می کنند و راه حل های تجسم نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
هنگامی که برای تجسم داده ها اعمال می شوند، با اجازه دادن به تعامل گسترده با داده ها، درک را افزایش می دهند. چیزهایی مانند نقشه ها، بازی ها، مدل ها و رویدادهای مجازی را می توان به شیوه ای جدید و هیجان انگیز تجربه کرد. این غوطه ور شدن در داده های سه بعدی ممکن است منجر به کشف الگوهایی شود که قبلاً در تجسم های دو بعدی دیده نشده بودند.
هوش مصنوعی
همانطور که به جلو می رویم، حجم زیاد داده ها، پردازش آن را برای تحلیلگران داده سخت تر و دشوارتر می کند.
هوش مصنوعی برای خودکارسازی، تجزیه و تحلیل و کشف الگوهایی که در غیر این صورت از قابلیتهای پردازش دادههای انسانی فرار میکنند، وارد عمل میشود. به عنوان مثال، در حال حاضر، شرکتهایی وجود دارند که هوش مصنوعی را برای توسعه بازنمایی بصری از موضوعاتی که در اخبار ترند هستند، به کار میگیرند.
نگاهی به آینده تجسم داده ها در علم داده
این روزها، جمع آوری صرف اطلاعات از منابع مختلف دیگر چالشی برای دانشمندان داده ایجاد نمی کند. عامل مهمتر در سالهای آینده کیفیت ارائه آن خواهد بود.
با حرکت رو به جلو، شاهد خواهیم بود که فناوریهای نوظهوری مانند واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و هوش مصنوعی نقش مهمتری در تجسم دادهها ایفا میکنند.
روندهای آینده یادگیری ماشینی خواهند داشت و هوش مصنوعی از قابلیت های پردازش زبان طبیعی خود برای ایجاد بینش استفاده می کند. AR و VR کنترلکنندههای بصری را در اختیار بینندگان قرار میدهند تا دادهها را در سطح جدیدی بررسی کنند.
همه اینها منجر به تصمیمات آگاهانه تر می شود که موفقیت کسب و کار را تضمین می کند. هوش تجاری مطمئناً آینده روشنی دارد.
نتیجه گیری
تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها در علم داده به بخشی جدایی ناپذیر از حوزه تجارت تبدیل شده است که بر بسیاری از جنبه های زندگی ما در این عصر و عصر مدرن حاکم است.
همانطور که سازمان ها سعی می کنند با به دست آوردن بینش از مجموعه داده های بزرگ، مزیت رقابتی به دست آورند، تجسم به یک جنبه مهم فزاینده از عملیات آنها تبدیل می شود. همچنین پیشبینی میشود که اندازه بازار نرمافزار تجسم دادهها سالانه بیش از 11 درصد رشد کند، از 5.9 میلیارد دلار در سال 2021 به 10.2 میلیارد دلار در سال 2026.
همانطور که فناوری بالغ می شود، بازنمایی بصری اطلاعات نیز رشد می کند. به منظور به دست آوردن دست برتر، برخی از روندها را در تجسم دادهها که در اینجا مورد بحث قرار گرفتهاند را زیر نظر داشته باشید و شاید حتی آنها را اجرا کنید.
هرچه داده ها را بهتر درک کنید، مقابله با هر گونه چالش تجاری که ممکن است با آن روبرو شوید برای شما آسان تر خواهد بود.
برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI ، میتوانید از خدمات ما استفاده نموده و درخواست خود را از طریق فرم زیر ثبت نمایید.
# علم داده