فروش لایسنس Power BI

با ما داده های خود را درک کنید تا برای آینده کسب و کارتان بهتر تصمیم گیری کنید.

نقش‌ها در سرویس‌های گزارش‌گیری SQL Server و Power BI Report Server

نقش‌ها در سرویس‌های گزارش‌گیری SQL Server و Power BI Report Server

نقش‌های از پیش تعریف‌شده در سرویس‌های گزارش‌گیری SQL Server و Power BI Report Server

قابل اجرا برای: سرویس‌های گزارش‌گیری SQL Server 2016 (13.x) و نسخه‌های جدیدتر Power BI Report Server

Power BI Report Server چندین نقش از پیش تعریف شده ارائه می‌دهد که سطوح دسترسی و مجوزهای مختلفی را برای کاربران تعریف می‌کنند. این نقش‌ها شامل مدیر محتوا (Content Manager)، ناشر (Publisher)، مرورگر (Browser)، سازنده گزارش (Report Builder) و گزارش‌های من (My Reports) هستند که هر کدام قابلیت‌های خاصی در رابطه با مدیریت و دسترسی به گزارش‌ها و سایر محتوا دارند.

سرویس‌های گزارش‌گیری با نقش‌های از پیش تعریف‌شده‌ای نصب می‌شوند که می‌توانید از آنها برای اعطای دسترسی به عملیات سرور گزارش استفاده کنید. هر نقش از پیش تعریف‌شده مجموعه‌ای از وظایف مرتبط را توصیف می‌کند. می‌توانید گروه‌ها و حساب‌های کاربری را به نقش‌های از پیش تعریف‌شده اختصاص دهید تا دسترسی فوری به عملیات سرور گزارش فراهم شود.

استفاده از نقش‌های از پیش تعریف‌شده

نقش‌های از پیش تعریف‌شده را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا می‌توانید بدون تغییر از آنها استفاده کنید یا خیر. اگر نیاز به تنظیم وظایف یا تعریف نقش‌های دیگر دارید، باید قبل از شروع اختصاص کاربران به نقش‌های خاص، آنها را تنظیم کنید. برای ایجاد یا ویرایش نقش‌های سفارشی، از SQL Server Management Studio استفاده کنید.

هنگامی که آماده اختصاص نقش‌ها شدید، مشخص کنید کدام کاربران و گروه‌ها نیاز به دسترسی و امتیاز به سرور گزارش دارند. باید اکثر کاربران را به نقش مرورگر یا نقش سازنده گزارش اختصاص دهید. فقط تعداد کمی از کاربران باید به نقش ناشر اختصاص داده شوند. تعداد کمی از کاربران باید به مدیریت محتوا اختصاص داده شوند.

وقتی آماده اختصاص حساب‌های کاربری و گروهی به نقش‌های خاص شدید، از پورتال وب استفاده کنید.

تعاریف نقش‌های از پیش تعریف شده

نقش‌های از پیش تعریف شده، وظایفی را که پشتیبانی می‌کنند، تعریف می‌کنند. می‌توانید این نقش‌ها را تغییر دهید یا آنها را با نقش‌های سفارشی جایگزین کنید.

محدوده، مرزهایی را که نقش‌ها در آن استفاده می‌شوند، تعریف می‌کند. نقش‌های سطح آیتم، سطوح مختلفی از دسترسی را برای اقلام و عملیات سرور گزارش که بر آن اقلام تأثیر می‌گذارند، فراهم می‌کنند.و نقش‌های سطح آیتم در گره ریشه (Home) و همه اقلام در سراسر سلسله مراتب پوشه سرور گزارش تعریف می‌شوند. نقش‌های سطح سیستم، دسترسی در سطح سایت را مجاز می‌کنند. و نقش‌های سطح آیتم و سیستم متقابلاً منحصر به فرد هستند، اما با هم استفاده می‌شوند تا مجوزهای جامعی را برای گزارش محتوا و عملیات سرور ارائه دهند.

جدول زیر محدوده از پیش تعریف شده نقش‌ها را شرح می‌دهد:

Predefined role محدوده توضیحات
Content Manager Role Item مدیریت محتوا در Report Server. این دسترسی شامل پوشه‌ها، گزارش‌ها و منابع می‌شود.
Publisher Role Item گزارش‌ها را منتشر کنید و گزارش‌های مرتبط را به Report Server متصل کنید.
Browser Role Item مشاهده پوشه‌ها، گزارش‌ها و اشتراک در گزارش‌ها.
Report Builder Role Item مشاهده تعاریف گزارش.
My Reports Role Item انتشار گزارش‌ها و گزارش‌های مرتبط؛ مدیریت پوشه‌ها، گزارش‌ها و منابع در پوشه «My Reports» کاربر.
System Administrator Role System علاوه بر ایجاد تعاریف نقش و مدیریت کارها در Management Studio، می‌توانید تخصیص نقش‌های سیستم، تعاریف نقش سیستم، ویژگی‌های سیستم و برنامه‌های اشتراکی را مشاهده و تغییر دهید.
System User Role System مشاهده ویژگی‌های سیستم، برنامه‌های اشتراکی و امکان استفاده از Report Builder یا سایر کلاینت‌هایی که تعاریف گزارش را اجرا می‌کنند.

نقش مدیر محتوا (Content Manager)

نقش مدیر محتوا یک نقش از پیش تعریف شده است که شامل وظایفی است که برای کاربری که گزارش‌ها و محتوای وب را مدیریت می‌کند مفید است، اما لزوماً گزارش‌ها را ایجاد نمی‌کند یا یک سرور وب یا نمونه SQL Server را مدیریت نمی‌کند. یک مدیر محتوا گزارش‌ها را مستقر می‌کند، مدل‌های گزارش و اتصالات منبع داده را مدیریت می‌کند و در مورد نحوه استفاده از گزارش‌ها تصمیم می‌گیرد. همه وظایف سطح آیتم به طور پیش‌فرض برای تعریف نقش مدیر محتوا انتخاب می‌شوند.

نقش مدیر محتوا اغلب با نقش مدیر سیستم استفاده می‌شود. این دو تعریف نقش با هم، مجموعه کاملی از وظایف را برای کاربرانی که نیاز به دسترسی کامل به همه موارد در یک سرور گزارش دارند، فراهم می‌کنند. اگرچه نقش مدیر محتوا دسترسی کامل به گزارش‌ها، مدل‌های گزارش، پوشه‌ها و سایر موارد در سلسله مراتب پوشه را فراهم می‌کند، اما دسترسی به موارد یا عملیات سطح سایت را فراهم نمی‌کند.

وظایفی مانند ایجاد و مدیریت برنامه‌های مشترک، تنظیم ویژگی‌های سرور و مدیریت تعاریف نقش، وظایف سطح سیستم هستند که در نقش مدیر سیستم گنجانده شده‌اند. به همین دلیل، باید یک تکلیف نقش دوم در سطح سایت ایجاد کنید که دسترسی به برنامه‌های مشترک را فراهم کند.

وظایف مدیر محتوا

جدول زیر وظایفی را که در نقش مدیر محتوا گنجانده شده است، فهرست می‌کند:

وظیفه توضیحات
Comment on reports ایجاد، مشاهده، ویرایش و حذف نظرات در گزارش‌ها.
Consume reports تعاریف گزارش را می‌خواند.
Create linked reports گزارش‌های پیوندی ایجاد کنید که بر اساس یک گزارش غیرپیوندی باشند.
Manage all subscriptions مشاهده، تغییر و حذف هرگونه اشتراک برای گزارش‌ها و گزارش‌های لینک‌شده، صرف نظر از اینکه چه کسی مالک اشتراک است. این وظیفه از ایجاد اشتراک‌های داده‌محور پشتیبانی می‌کند. همچنین از ویرایش و اجرای به‌روزرسانی زمان‌بندی‌شده برای فایل‌های Power BI (.pbix) در Power BI Report Server پشتیبانی می‌کند.
Manage comments نظرات سایر کاربران در مورد گزارش‌ها را حذف کنید.
Manage data sources ایجاد و حذف آیتم‌های منبع داده مشترک، مشاهده و تغییر ویژگی‌ها و محتوای منبع داده.
Manage folders ایجاد، مشاهده و حذف پوشه‌ها، و مشاهده و تغییر ویژگی‌های پوشه‌ها.
Manage individual subscriptions ایجاد، مشاهده، اصلاح و حذف اشتراک‌های متعلق به کاربر در گزارش‌ها و گزارش‌های لینک‌شده. این وظیفه همچنین از ویرایش و اجرای به‌روزرسانی زمان‌بندی‌شده برای فایل‌های Power BI (.pbix) در Power BI Report Server پشتیبانی می‌کند.
Manage models ایجاد، مشاهده و حذف مدل‌ها، و مشاهده و تغییر ویژگی‌های مدل.
Manage report history ایجاد، مشاهده و حذف تاریخچه گزارش و مشاهده ویژگی‌های تاریخچه گزارش. همچنین شامل تنظیمات مشاهده و اصلاح است که محدودیت‌های تاریخچه اسنپ‌شات و نحوه عملکرد ذخیره‌سازی را تعیین می‌کند.
Manage reports

Content Manager
گزارش‌ها را اضافه و حذف کنید، پارامترهای گزارش را تغییر دهید، ویژگی‌های گزارش را مشاهده و تغییر دهید. همچنین شامل مشاهده و تغییر منابع داده‌ای است که محتوای گزارش را ارائه می‌دهند، تعاریف گزارش را مشاهده و تغییر دهید و سیاست‌های امنیتی را در سطح گزارش تنظیم کنید.
Manage resources منابع را ایجاد، اصلاح و حذف کنید و ویژگی‌های منابع را مشاهده و اصلاح کنید.
Set security for individual items سیاست‌های امنیتی را برای گزارش‌ها، گزارش‌های لینک‌شده، پوشه‌ها، منابع و منابع داده تعریف کنید.
View data sources مشاهده آیتم‌های منبع داده اشتراکی در سلسله مراتب پوشه‌ها.
View folders مشاهده محتویات پوشه و پیمایش در سلسله مراتب پوشه‌ها.
View models مدل‌ها را در سلسله مراتب پوشه مشاهده کنید، از مدل‌ها به عنوان منابع داده برای گزارش استفاده کنید و برای بازیابی داده‌ها، پرس‌وجوهایی را روی مدل اجرا کنید.
View reports گزارش‌ها را اجرا کنید و ویژگی‌های گزارش را مشاهده کنید.
View resources مشاهده منابع و ویژگی‌های منابع.

نقش مدیر محتوا را سفارشی کنید

این نقش برای کاربران مورد اعتمادی در نظر گرفته شده است که مسئولیت کلی مدیریت و نگهداری محتوای سرور گزارش را بر عهده دارند. می‌توانید وظایف را از این تعریف حذف کنید، اما انجام این کار ممکن است ابهاماتی را در مورد آنچه می‌توان مدیریت کرد، ایجاد کند. به عنوان مثال، حذف وظیفه مشاهده گزارش‌ها از این تعریف نقش، مانع از مشاهده محتوای گزارش توسط مدیر محتوا و تأیید تغییرات در تنظیمات پارامتر و اعتبارنامه توسط آنها می‌شود.

برای نقش مدیر محتوا در امنیت پیش‌فرض استفاده می‌شود.

نقش ناشر (Publisher Role)

نقش ناشر یک تعریف نقش داخلی است که شامل وظایفی است که کاربران را قادر می‌سازد محتوا را به سرور گزارش اضافه کنند. این نقش برای راحتی شما از پیش تعریف شده است. تا زمانی که تکالیف نقشی را که شامل آن است ایجاد نکنید، استفاده نمی‌شود. این نقش برای کاربرانی در نظر گرفته شده است که گزارش‌ها یا مدل‌هایی را در Report Designer یا Model Designer می‌نویسند و سپس آن موارد را در یک سرور گزارش منتشر می‌کنند.

احتیاط : مجوز انتشار موارد در یک سرور گزارش فقط باید به کاربران مورد اعتماد اعطا شود. نقش ناشر مجوزهای گسترده‌ای را اعطا می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد هر نوع فایلی را در یک سرور گزارش بارگذاری کنند. اگر یک گزارش یا فایل HTML آپلود شده حاوی اسکریپت مخرب باشد، هر کاربری که گزارش یا سند HTML را انتخاب کند، اسکریپت را تحت اعتبارنامه خود اجرا خواهد کرد.

Publisher Role

تعاریف گزارش می‌تواند شامل اسکریپت‌ها و سایر عناصری باشد که در برابر حملات تزریق HTML آسیب‌پذیر هستند، زمانی که گزارش در زمان اجرا به صورت HTML رندر می‌شود. اگر یک گزارش منتشر شده حاوی اسکریپت مخرب باشد، هر کاربری که آن گزارش را اجرا کند، ممکن است به طور تصادفی باعث اجرای اسکریپت هنگام باز شدن گزارش شود. اگر کاربر مجوزهای بالاتری داشته باشد، اسکریپت با آن مجوزها اجرا می‌شود.

برای کاهش خطر اجرای تصادفی اسکریپت‌های مخرب توسط کاربران، تعداد کاربرانی را که مجوز انتشار محتوا را دارند محدود کنید. همچنین، مطمئن شوید که کاربران فقط اسناد و گزارش‌هایی را منتشر می‌کنند که از منابع معتبر تهیه شده‌اند. اگر مطمئن نیستید که انتشار یک تعریف گزارش ایمن است یا خیر، باید فایل .rdl را در یک ویرایشگر متن باز کنید و برچسب‌های اسکریپت را جستجو کنید. اسکریپت‌های مخرب می‌توانند در عبارات و URLها پنهان شوند (به عنوان مثال، یک URL در یک اقدام ناوبری).

وظایف ناشر

جدول زیر وظایفی را که در نقش ناشر گنجانده شده است، فهرست می‌کند:

وظیفه توضیحات
Create linked reports گزارش‌های مرتبط ایجاد کنید و آنها را در پوشه سرور گزارش منتشر کنید.
Manage comments نظرات سایر کاربران در مورد گزارش‌ها را حذف کنید.
Manage data sources ایجاد و حذف آیتم‌های منبع داده مشترک، مشاهده و تغییر ویژگی‌ها و محتوای منبع داده.
Manage folders ایجاد، مشاهده و حذف پوشه‌ها؛ مشاهده و تغییر ویژگی‌های پوشه‌ها.
Manage models ایجاد، مشاهده و حذف مدل‌های گزارش؛ مشاهده و تغییر ویژگی‌های مدل گزارش.
Manage reports گزارش‌ها را اضافه و حذف کنید، پارامترهای گزارش را تغییر دهید و ویژگی‌های گزارش را مشاهده و تغییر دهید. همچنین شامل مشاهده و تغییر منابع داده‌ای است که محتوای گزارش را ارائه می‌دهند، تعاریف گزارش را مشاهده و تغییر دهید.
Manage resources ایجاد، اصلاح و حذف منابع؛ مشاهده و اصلاح ویژگی‌های منابع.

سفارشی‌سازی نقش ناشر

شما می‌توانید نقش ناشر را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید کاربران بتوانند گزارش‌های پیوندی ایجاد و منتشر کنند، می‌توانید وظیفه «ایجاد گزارش‌های پیوندی» را حذف کنید. یا می‌توانید وظیفه «مشاهده پوشه‌ها» را اضافه کنید تا کاربران بتوانند هنگام انتخاب مکان برای یک مورد جدید، در سلسله مراتب پوشه‌ها پیمایش کنند.

حداقل، کاربرانی که گزارش‌ها را از Report Designer منتشر می‌کنند، برای اضافه کردن گزارش به سرور گزارش، به وظیفه «مدیریت گزارش‌ها» نیاز دارند. اگر کاربر باید گزارش‌هایی را منتشر کند که از منابع داده مشترک یا فایل‌های خارجی استفاده می‌کنند، «مدیریت منابع داده» و «مدیریت منابع» را اضافه کنید. اگر کاربر همچنین به عنوان بخشی از فرآیند انتشار، به توانایی ایجاد پوشه نیاز دارد، باید «مدیریت پوشه‌ها» را نیز اضافه کنید.

نقش مرورگر (Browser Role)

نقش مرورگر یک نقش از پیش تعریف شده است که شامل وظایفی است که برای کاربری که گزارش‌ها را مشاهده می‌کند اما لزوماً آنها را نمی‌نویسد یا مدیریت نمی‌کند، مفید است. این نقش قابلیت‌های اساسی را برای استفاده مرسوم از یک سرور گزارش فراهم می‌کند. بدون این وظایف، استفاده از یک سرور گزارش برای کاربران ممکن است دشوار باشد.

نقش مرورگر باید با نقش کاربر سیستم استفاده شود. این دو تعریف نقش در کنار هم، مجموعه‌ای کامل از وظایف را برای کاربرانی که با موارد موجود در یک سرور گزارش تعامل دارند، فراهم می‌کنند. اگرچه نقش مرورگر دسترسی مشاهده به گزارش‌ها، مدل‌های گزارش، پوشه‌ها و سایر موارد موجود در سلسله مراتب پوشه را فراهم می‌کند، اما دسترسی به موارد سطح سایت مانند برنامه‌های مشترک را که هنگام ایجاد اشتراک مفید هستند، فراهم نمی‌کند. به همین دلیل، باید یک تکلیف نقش دوم در سطح سایت ایجاد کنید که دسترسی به برنامه‌های مشترک را فراهم کند.

وظایف مرورگر

جدول زیر وظایفی را که در نقش مرورگر گنجانده شده است، شرح می‌دهد:

وظیفه توضیحات
Comment on reports ایجاد، مشاهده، ویرایش و حذف نظرات در گزارش‌ها.
Manage individual subscriptions اشتراک‌های متعلق به کاربر را برای گزارش‌ها و گزارش‌های مرتبط ایجاد، مشاهده، اصلاح و حذف کنید و برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از آن اشتراک‌ها ایجاد کنید.
View folders مشاهده محتویات پوشه و پیمایش سلسله مراتب پوشه‌ها.
View models مدل‌ها را در سلسله مراتب پوشه مشاهده کنید، از مدل‌ها به عنوان منابع داده برای گزارش استفاده کنید و برای بازیابی داده‌ها، پرس‌وجوهایی را روی مدل اجرا کنید.
View reports اجرای گزارش و مشاهده ویژگی‌های گزارش
View resources مشاهده منابع و ویژگی‌های منابع.

سفارشی‌سازی نقش مرورگر

شما می‌توانید نقش مرورگر را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر نمی‌خواهید از اشتراک‌ها پشتیبانی کنید، می‌توانید وظیفه مدیریت اشتراک‌های فردی را حذف کنید. یا اگر نمی‌خواهید کاربران اسناد جانبی یا موارد دیگری را که ممکن است در سرور گزارش آپلود شوند، ببینند، می‌توانید وظیفه مشاهده منابع را حذف کنید.

حداقل، این نقش باید از هر دو وظیفه مشاهده گزارش‌ها و مشاهده پوشه‌ها برای پشتیبانی از مشاهده و پیمایش پوشه‌ها پشتیبانی کند. شما نباید وظیفه مشاهده پوشه‌ها را حذف کنید، مگر اینکه بخواهید پیمایش پوشه را حذف کنید. شما نباید وظیفه مشاهده گزارش‌ها را حذف کنید، مگر اینکه بخواهید از مشاهده گزارش‌ها توسط کاربران جلوگیری کنید. این نوع تغییرات، نیاز به تعریف نقش سفارشی را نشان می‌دهد که به صورت انتخابی برای گروه خاصی از کاربران اعمال می‌شود.

نقش سازنده گزارش (Report Builder role)

نقش سازنده گزارش یک نقش از پیش تعریف شده است که شامل وظایفی برای بارگذاری گزارش‌ها در سازنده گزارش و مشاهده و پیمایش سلسله مراتب پوشه‌ها است. شما به یک انتساب نقش سیستمی نیاز دارید که شامل وظیفه اجرای تعاریف گزارش برای ایجاد و اصلاح گزارش‌ها در سازنده گزارش باشد. این وظیفه برای پردازش گزارش‌ها به صورت محلی در سازنده گزارش مورد نیاز است.

وظایف سازنده گزارش

جدول زیر وظایفی را که در نقش سازنده گزارش گنجانده شده است، شرح می‌دهد:

وظیفه توضیحات
Comment on reports ایجاد، مشاهده، ویرایش و حذف نظرات در گزارش‌ها.
Consume reports تعاریف گزارش را می‌خواند.
Manage individual subscriptions اشتراک‌های متعلق به کاربر را برای گزارش‌ها و گزارش‌های مرتبط ایجاد، مشاهده، اصلاح و حذف کنید و برنامه‌هایی را برای پشتیبانی از آن اشتراک‌ها ایجاد کنید.
View folders مشاهده محتویات پوشه و پیمایش سلسله مراتب پوشه‌ها.
View models مدل‌ها را در سلسله مراتب پوشه مشاهده کنید، از مدل‌ها به عنوان منابع داده برای گزارش استفاده کنید و برای بازیابی داده‌ها، پرس‌وجوهایی را روی مدل اجرا کنید.
View reports اجرای گزارش و مشاهده ویژگی‌های گزارش
View resources مشاهده منابع و ویژگی‌های منابع.

سفارشی‌سازی نقش سازنده گزارش

شما می‌توانید نقش سازنده گزارش را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. توصیه‌ها عموماً مشابه نقش مرورگر هستند:

  • اگر نمی‌خواهید از اشتراک‌ها پشتیبانی کنید، وظیفه مدیریت اشتراک‌های فردی را حذف کنید.
  • اگر نمی‌خواهید کاربران منابع را ببینند، وظیفه مشاهده منابع را حذف کنید.
  • برای پشتیبانی از مشاهده و پیمایش پوشه‌ها، وظایف مشاهده گزارش‌ها و مشاهده پوشه‌ها را نگه دارید.

مهم‌ترین وظیفه در این تعریف نقش، مصرف گزارش‌ها است که به کاربر اجازه می‌دهد تعریف گزارش را از سرور گزارش در یک نمونه محلی سازنده گزارش بارگذاری کند. اگر نمی‌خواهید از این وظیفه پشتیبانی کنید، می‌توانید این تعریف نقش را حذف کرده و از نقش مرورگر برای پشتیبانی از دسترسی عمومی به یک سرور گزارش استفاده کنید.

نقش گزارش‌های من (My Reports role)

نقش گزارش‌های من یک نقش از پیش تعریف شده است که شامل مجموعه‌ای از وظایف مفید برای کاربران ویژگی گزارش‌های من است. این تعریف نقش شامل وظایفی است که مجوزهای مدیریتی را به کاربران در پوشه گزارش‌های من که متعلق به خودشان است، اعطا می‌کند.

اگرچه می‌توانید نقش دیگری را برای استفاده با ویژگی گزارش‌های من انتخاب کنید، اما باید نقشی را انتخاب کنید که منحصراً برای امنیت گزارش‌های من استفاده شود.

وظایف گزارش‌های من

جدول زیر فهرست وظایفی را که در نقش «گزارش‌های من» گنجانده شده‌اند، نشان می‌دهد:

وظیفه توضیحات
Comment on reports ایجاد، مشاهده، ویرایش و حذف نظرات در گزارش‌ها.
Create linked reports گزارش‌های مرتبط را بر اساس گزارش‌هایی که در پوشه «گزارش‌های من» کاربر ذخیره شده‌اند، ایجاد کنید.
Manage comments نظرات سایر کاربران در مورد گزارش‌ها را حذف کنید.
Manage data sources ایجاد و حذف آیتم‌های منبع داده مشترک مشاهده و تغییر ویژگی‌ها و محتوای منبع داده.
Manage folders ایجاد، مشاهده و حذف پوشه‌ها، و مشاهده و تغییر ویژگی‌های پوشه‌ها.
Manage individual subscriptions اشتراک‌ها را برای گزارش‌ها و گزارش‌های پیوند شده ایجاد، مشاهده، اصلاح و حذف کنید.
Manage report history ایجاد، مشاهده و حذف تاریخچه گزارش، مشاهده ویژگی‌های تاریخچه گزارش. همچنین شامل تنظیمات مشاهده و اصلاح است که محدودیت‌های تاریخچه اسنپ‌شات و نحوه عملکرد ذخیره‌سازی را تعیین می‌کند.
Manage reports گزارش‌ها را اضافه و حذف کنید، پارامترهای گزارش را تغییر دهید، ویژگی‌های گزارش را مشاهده و تغییر دهید. همچنین شامل مشاهده و تغییر منابع داده‌ای است که محتوای گزارش را ارائه می‌دهند، تعاریف گزارش را مشاهده و تغییر دهید و سیاست‌های امنیتی را در سطح گزارش تنظیم کنید.
Manage resources منابع را ایجاد، اصلاح و حذف کنید و ویژگی‌های منابع را مشاهده و اصلاح کنید.
View data sources مشاهده آیتم‌های منبع داده اشتراکی در سلسله مراتب پوشه‌ها.
View folders مشاهده محتویات پوشه.
View reports گزارش‌های ذخیره شده در پوشه «گزارش‌های من» کاربر را اجرا کنید و ویژگی‌های گزارش را مشاهده کنید.
View resources مشاهده منابع و ویژگی‌های منابع.

سفارشی‌سازی نقش گزارش‌های من

شما می‌توانید این نقش را متناسب با نیازهای خود تغییر دهید. با این حال، باید وظیفه مدیریت گزارش‌ها و وظیفه مدیریت پوشه‌ها را برای فعال کردن مدیریت محتوای اولیه نگه دارید. این نقش باید از تمام وظایف مبتنی بر نمایش پشتیبانی کند تا کاربران بتوانند محتوای پوشه‌ها را ببینند و گزارش‌هایی را که مدیریت می‌کنند اجرا کنند.

اگرچه وظیفه تنظیم امنیت برای موارد خاص به طور پیش‌فرض بخشی از تعریف نقش نیست، می‌توانید این وظیفه را به نقش گزارش‌های من اضافه کنید تا کاربران بتوانند تنظیمات امنیتی را برای زیرپوشه‌ها و گزارش‌ها سفارشی کنند.

نقش مدیر سیستم (System Administrator role)

نقش مدیر سیستم یک نقش از پیش تعریف شده است که شامل وظایفی است که برای مدیر سرور گزارش مفید است که مسئولیت کلی یک سرور گزارش را بر عهده دارد، اما لزوماً مسئولیت محتوای درون آن را ندارد.

برای ایجاد یک تکلیف نقش که شامل این نقش باشد، از صفحه تنظیمات سایت در پورتال وب استفاده کنید یا روی نقش مدیر سیستم از Object Explorer در Management Studio کلیک راست کنید.

نقش مدیر سیستم همان طیف کامل مجوزهایی را که یک مدیر محلی ممکن است در یک رایانه داشته باشد، ارائه نمی‌دهد. در عوض، نقش مدیر سیستم شامل عملیاتی است که در سطح سایت انجام می‌شوند و نه در سطح مورد. برای کاربرانی که نیاز به دسترسی همزمان به عملیات‌های کل سایت و موارد ذخیره شده در سرور گزارش دارند، یک نقش دوم در پوشه نقش‌ها ایجاد کنید که شامل نقش مدیر محتوا باشد. این دو تعریف نقش، روی هم رفته، مجموعه‌ای کامل از وظایف را برای کاربرانی که نیاز به دسترسی کامل به همه موارد در سرور گزارش دارند، فراهم می‌کنند.

وظایف مدیر سیستم

جدول زیر وظایفی را که در نقش مدیر سیستم گنجانده شده است، فهرست می‌کند:

وظیفه توضیحات
Execute report definitions تعریف گزارش را بدون انتشار آن در سرور گزارش اجرا کنید.
Manage jobs مشاهده و لغو کارهای در حال اجرا.
Manage report server properties مشاهده و تغییر ویژگی‌هایی که به سرور گزارش و مواردی که سرور گزارش مدیریت می‌کند، اعمال می‌شوند.
این وظیفه از تغییر نام پورتال وب، فعال کردن گزارش‌های من و تنظیم پیش‌فرض‌های تاریخچه گزارش پشتیبانی می‌کند.
Manage report server security مشاهده و تغییر تکالیف نقش در سطح سیستم
Manage roles ایجاد، مشاهده، اصلاح و حذف تعاریف نقش.

اعضای نقش مدیر سیستم می‌توانند از صفحه تنظیمات سایت برای مدیریت نقش‌ها استفاده کنند.

Manage shared schedules برنامه‌های اشتراکی را که برای اجرا یا به‌روزرسانی گزارش‌ها استفاده می‌شوند، ایجاد، مشاهده، اصلاح و حذف کنید.

برای نقش مدیر سیستم در امنیت پیش‌فرض استفاده می‌شود.

نقش کاربر سیستم (System User role)

نقش کاربر سیستم یک نقش از پیش تعریف شده است که شامل وظایفی است که به کاربران امکان مشاهده اطلاعات اولیه در مورد سرور گزارش را می‌دهد. همچنین شامل پشتیبانی برای بارگذاری گزارش در Report Builder است. Report Builder یک برنامه کلاینت است که می‌تواند یک گزارش را مستقل از یک سرور گزارش پردازش کند. وظیفه اجرای تعاریف گزارش برای استفاده با Report Builder در نظر گرفته شده است. اگر از Reporting Builder استفاده نمی‌کنید، می‌توانید این وظیفه را از نقش کاربر سیستم حذف کنید.

وظایف کاربر سیستم

جدول زیر وظایفی را که در تعریف نقش کاربر سیستم گنجانده شده‌اند، فهرست می‌کند:

وظیفه توضیحات
Execute report definitions اجرای گزارش بدون انتشار آن در سرور گزارش.
View report server properties ویژگی‌هایی را که برای سرور گزارش اعمال می‌شوند، مانند نام برنامه، فعال بودن یا نبودن تنظیمات «My Reports» و پیش‌فرض‌های تاریخچه گزارش، مشاهده کنید.
اگر این وظیفه را از نقش کاربر سیستم حذف کنید، صفحه تنظیمات سایت در دسترس نخواهد بود. عنوان برنامه در بالای هر صفحه نمایش داده نمی‌شود. به طور پیش‌فرض، عنوان پورتال وب “SQL Server Reporting Services” است.
View shared schedules برنامه‌های اشتراکی که برای اجرای گزارش‌ها یا به‌روزرسانی گزارش استفاده می‌شوند را مشاهده کنید.

اگر این وظیفه را از نقش کاربر سیستم حذف کنید، کاربران نمی‌توانند برنامه‌های اشتراکی را برای استفاده با اشتراک‌ها و سایر عملیات زمان‌بندی‌شده انتخاب کنند.

نقش کاربر سیستم می‌تواند برای تکمیل امنیت پیش‌فرض استفاده شود. می‌توانید این نقش را در تخصیص نقش‌های جدید که دسترسی سرور گزارش را به کاربران گزارش گسترش می‌دهند، لحاظ کنید.

برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI ، می‌توانید از خدمات ما استفاده نموده و درخواست خود را از طریق فرم زیر ثبت نمایید.

فرم درخواست لایسنس Power BI

میتوانید پاور بی آی دسکتاپ رایگان را دانلود کنید : Power BI desktop download

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا