7 دلیل برای اینکه هوش تجاری (BI) حیاتی است
معرفی هوش تجاری (BI)
کسبوکارها با سرعتی سرسامآور حرکت میکنند و رقابت آنها نیز همینطور است. برای اینکه این مشاغل در بازار برتری داشته باشند، هر تصمیمی که می گیرند باید آگاهانه باشد. صرف نظر از صنعت، هر کسب و کاری به داده های زیادی دسترسی دارد که می تواند به نفع خود استفاده کند. اما متاسفانه تعداد کمی از آنها این کار را انجام می دهند. هوش تجاری (BI) به این کسبوکارها کمک میکند تا با ارائه انبوهی از دادههای غیرقابل استفاده به شکلی قابل فهم و قابل تفسیر، از دادههای خود به نفع خود استفاده کنند. BI شما را قادر می سازد تا قدرت فناوری و تخصص تجاری را ترکیب کنید تا تصمیمات کاملا آگاهانه بگیرید و از رقبا جلوتر بمانید.
چگونه BI می تواند تفاوت ایجاد کند؟
هوش تجاری در واقع یک اصطلاح چتر است که روش های مختلف جمع آوری، ذخیره و تجزیه و تحلیل داده های عملیات تجاری را در بر می گیرد. اکثراً، تمام این داده ها فقط در آنجا نهفته است، تا حد زیادی استفاده نشده است. با کمک BI، کسب و کارها می توانند بینش های مفیدی را از انبوه داده ها پیدا کنند.
ذهن انسان در درک تصاویر و تصاویر بهتر از متن و اعداد ساده است. وقتی به جدولی که حاوی چند برچسب متنی و اعداد است نگاه می کنیم، ذهن ما آن اطلاعات را به سرعت تفسیر نمی کند. برای اینکه مغز ما حتی بفهمد چه چیزی به او ارائه می شود، کمی تلاش می کند. اما وقتی همان دادهها به صورت گرافیکی ارائه میشوند، مغز ما نه تنها به سرعت درک میکند، بلکه به سرعت هر الگوی را در دادهها مشاهده میکند. این قدرت تجسم داده ها و دلیل اصلی محبوبیت تجسم داده ها در زمان های اخیر است.
تجسم داده ها بخشی جدایی ناپذیر از هوش تجاری است و به شما کمک می کند تا داده های خود را به صورت نقشه یا نمودار تجسم کنید و با آنها تعامل داشته باشید. این کار هضم دادهها را برای ذهن انسان آسانتر میکند و به آن اجازه میدهد الگوها و روندها را به روشی بسیار بهتر تشخیص دهد.
در اینجا 7 دلیل اصلی وجود دارد که چرا داشتن یک سیستم هوش تجاری عالی برای هر کسب و کاری بسیار مهم است.
۱- توانایی کسب بینش مشتری
با هوش تجاری مؤثر، کسب و کارها می توانند با تجزیه و تحلیل الگوهای خرید و ایجاد پروفایل های کاربری، مشتریان خود را بهتر درک کنند. این به آنها کمک می کند تا محصولات و تجربیات بهتری را برای مشتریان خود ایجاد کنند. یکی از مثال هایی که در آن یک کسب و کار می تواند از قدرت BI برای درک مشتریان خود استفاده کند، تقسیم بندی مشتریان است. بر اساس انواع محصولاتی که مشتری میخرد، زمان خرید و تعداد دفعات خرید، مشتریان را میتوان به بخشهای مختلف طبقهبندی کرد. این بخشها برای ارائه تجربه بهتر به مشتری از طریق پیشنهادات سفارشی محصول یا یادآورهای سفارشی و بسیاری موارد دیگر استفاده میشوند. این یک موقعیت برد-برد برای هر دو طرف ایجاد می کند، زیرا هم مشتری و هم تجارت از آن سود می برند.
۲- بهبود دید عملیات تجاری
سازمان هایی که از هوش تجاری استفاده می کنند، کنترل بهتری بر فرآیندهای تجاری خود خواهند داشت. آنها دید بهتری از آنچه در سازمان می گذرد دارند. داشتن هوشیاری فعال نسبت به فرآیندها و رویه های استاندارد به اصلاح سریع هر گونه خطا کمک می کند. این همچنین به کسب و کار کمک می کند تا آماده شود و واکنش نشان ندهد. به عنوان مثال، برای یک شرکت لجستیکی که با تحویل تاخیری مشکل دارد، دانستن اینکه این تاخیرها کجا و چرا اتفاق میافتد، میتواند بسیار ارزشمند باشد. این نوع بینش در مورد عملیات تجاری آنها می تواند به کسب و کار کمک کند تا خدمات خود را تا حد زیادی بهبود بخشد.
۳- بینش عملی را دریافت کنید
مهمترین چیز در هنگام اتخاذ هر تصمیم تجاری، داشتن داده های کافی برای پشتوانه تصمیم است. با گزارشدهی سنتی، بدست آوردن بینشهای عملی مانند هوش تجاری آسان و راحت نیست. بینشهای عملی آن معیارهایی هستند که در واقع شما را قادر میسازند تا هر اقدامی را انجام دهید، نه فقط یک عدد «احساس خوب برای شنیدن». یکی از نمونههای معیار عملی، درصد مشتریانی است که سبد خرید خود را رها میکنند تا معیار تعداد تراکنشها. این معیار به ما ایده ای از محل خروج مشتریان می دهد و به کسب و کار امکان می دهد اقدامات لازم را برای کاهش نرخ رها شدن سبد خرید انجام دهد.
۴- بهبود کارایی در سراسر سازمان
وجود یک سیستم هوش تجاری مناسب به طور قابل ملاحظه ای کارایی کل سازمان را بهبود می بخشد. این به نوبه خود تأثیر مثبتی بر درآمد کلی سازمان دارد. با در دسترس قرار دادن دادههای معنیدار در میان تیمهای مختلف سازمان، زمان انتظار در درخواستهای گزارش را کاهش میدهد و بهرهوری همه تیمهای شرکت را افزایش میدهد. داده ها باید برای همه قابل دسترسی باشد و به چند تیم ممتاز محدود نشود. این به همه افراد شرکت کمک میکند تا مطلع بمانند و تصمیمات آگاهانه بگیرند.
۵- در دسترس بودن داده ها در زمان واقعی
یک سیستم هوش تجاری دادههای بیدرنگ را در همه زمانها فراهم میکند. این به نوبه خود خطر هرگونه خطای انسانی احتمالی را هنگام تهیه هرگونه گزارش داده های حیاتی کاهش می دهد. دسترسی به داده های بلادرنگ به کسب و کار این امکان را می دهد که همیشه از سلامت شرکت مطلع باشد. این به سازمان کمک می کند تا هر بار که نیاز به تصمیم گیری دارد، تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کند. دیگر منتظر نمانید تا گزارش تیم تجزیه و تحلیل برسد.
۶- تلاش های بازاریابی بهتر
یک سیستم هوش تجاری، تیم بازاریابی سازمان را قادر میسازد تا کمپینهای بازاریابی بهتری را ایجاد کند که با ارائه روشی راحت برای دسترسی به دادههای مربوط به کمپینهای فعلی و گذشته، بازگشت سرمایه (ROI) بهتری را ایجاد کند. همچنین معیارهای کلیدی مانند هزینه جذب مشتری (CAC)، هزینه به ازای سرنخ (CPL)، نرخ کلیک کمپین ها (CTR) و بسیاری دیگر از معیارهای حیاتی مورد نیاز برای یک کمپین بازاریابی موفق را فراهم می کند.
۷- به کسب و کار مزیت رقابتی می دهد
جدا از تمام مزایای استفاده از هوش تجاری، یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از BI مزیت رقابتی است. هوش تجاری به کسبوکارها این امکان را میدهد تا بینشی نسبت به آنچه رقبای خود انجام میدهند داشته باشند و آنها را قادر میسازد تا تصمیمات آگاهانه و آگاهانه برای برنامهها بگیرند. همچنین، شرکتی که همیشه سیستمهای داخلی خود را زیر نظر دارد، از شرکتی که این کار را نمیکند جلوتر میماند.
سخن نهایی
داشتن یک سیستم هوش تجاری عالی این روزها برای هر کسب و کاری بسیار ضروری است. داشتن هوشیاری فعال بر فرآیندهای داخلی شرکت و سلامت بیرونی آن برای کسب و کارهای پرشتاب امروزی حیاتی است. استفاده از داده ها برای بهبود شرکت باید جزء ارزش های اصلی کسب و کار باشد.
برای خرید لایسنس نرم افزار Power BI ، میتوانید از خدمات ما استفاده نموده و درخواست خود را از طریق فرم زیر ثبت نمایید.